Sunday 5 May 2013

Tautan hati...(^_*)


Assalamualaikum sahabat2ku,
Terlebih dahulu ingin an memohon maaf kerana telah lama menyepi daripada blog ini. Terutama kat adq2 yg qaq an syg yg alwys bgtau blog qaq dh berhabuk ;-)..nnt adq2 tlg bersihkn debu2 ye ;-)..tq juga kat abg2 serta qaq2 yg alwys bg pndgn serta perbaiki ap kekurngn dlm penulisn an..tq tau..Apa khabar iman semua?? Diharap semuanya baik.

An ingin berkongsi dengan teman2 tentang novel Tautan Hati karya Ustazah Fatimah Syarha yang baru sahaja an habis baca tadi. Alhamdulillah.



Subhanallah, apa yang an baca banyak yang member manfaat kepada an. Cukuplah ianya telah membuatkan hidup an berseri kembali dengan sinar Islam.

Dalam cerita ada tarbiyah, dalam cerita banyak ilmu yang boleh digarap. An rasa bersyukur sangat kerana msih dberi peluang untuk mncri ilmu2 Allah..lgi2 apabila org2 yg an syngi dsekeliling an sentiasa mmbimbing serta memegang tgn an  ..Alhamdulillah..dgn kehadiran mrka..hri demi hari plbgai ilmu serta perubhn brlku dlm hdp an..syukur alhamdulilh. 

Novel ini juga mengajar an bagaimana hendak menjadi mawar agama yang ikhlas, berkasih sayang kerana Allah, mengukuhkan ukhuwwah dengan usrah dan banyak lagi.

Dalam novel ini juga ada mengajar supaya menjaga ikhtilat serta pandangan. Ada juga terselit kisah-kisah cinta yang boleh dijadikan pengajaran serta contoh.

Sungguh, an ingin menjadi mawar agama yang harum mewangi seperti watak Asiah Yusra dan Elya Khadeeja.

An akui..an hnya insan yg kerdil dalam usaha menjadi seorang yang lebih baik pada hari ini dan hari seterusnya.Insya-Allah..yg pling an gembira..byk prkra tlh mnjgr an n mnjdikn an matang walaupn kdg2 kebudq2 kan sdikit...namun hnya dgn yg rapat je ye :-)..yg pntg smile alwys
Doakan an agar terus istiqamah, sahabat. Semoga Allah merahmati semua. An syg teman2 an.. :-)


Inginku punya ukhuwah yang kuat,
Yang cintakan Allah dan RasulNya.
Bersama hingga ke syurgaNya,
Dalam menuju jalan Allah.

Aku ingin menjadi mawar agama yang harum mewangi,
Tak lagi mendambakan cinta manusia yang tak pasti,
Aku cuma menagih cinta dan kasih Ilahi yang hakiki.





No comments:

Post a Comment