Tuesday, 27 May 2014

pemergiaan cik kitty...

salam... Hari nie saya dalam trauma.... KEnapa??? firstly cik kitty dah tak de... dia dah meninggalkan sya sekeluarga... Dia ditakdirkan dah tak de pada hari jumaat iaitu hari yang mulia..... nurul sayanggg sangat kitty selepas ketiadaan kawan peneman kitty yang satu lagi...nurul dah tak de teman untuk bergaul mesra,, meluahkan perasaan walaupun haiwan ni tak tahu apa kita cakap and anymore yang membuatkan nurul happy.....


nie lah dier... sya rindu sangat2....

tengah duk dalam sedih saya pun tengoklah citer scent of a women...Tengok2 citer tu pun sedih juga.... 



bab nie lah tak leh nak tengok sedih sangat-sangat.... Anyway saya kena tabahkan hati dan bersabar....
"Setiap yang berlaku ada hikmahnya...."

ASSALAMUALAIKUM,,,,




Anyamlah buih buih di laut demi membuktikan cinta yang suci tanpa menodai keaslian pantai itu

 
Paip yang kosong menghembuskan angin tetapi jika kepala yang kosong akan menghasilkan kegelapan


Assalamualaikum
    Setiap hari kite mencube untuk menjadi yang terbaik, yang terpantas, yang terhebat dan segala yang ade "yang" dihadapannyer.. Kite sering berlumba2 untuk berjaya.. Kadangkala sampai terlupa akan perkara yang lebih penting... Dalam pada kita sibuk berlumba2 untuk berjaya itu, ingatkah kite pada Allah??? Ingatkah kita pada dosa dan pahala?? Mengapa kita Nak berjaya?? Demi siapa kita nak berjaya???.. Dan jika sudah berjaya, ingatkah kite nak bersyukur pada Allah?? Ingatkah pada niat yang kite sudah lafaskan jika kite berjaya??? 
        Saye juga seorang hamba Allah yang lemah & tidak sempurna.. Kadangkala kita lupa kejayaan, kebahagian, kekalahan dan kesedihan datang dari Allah, jika Dizinkan oleh Nya, maka berjayalah kita..jika tidak.. Kita akan bertanya "Ya Allah mengapa tidak Kau kabulkan doaku??" "Mengapa Kau uji aku dengan ujian ini??".. Tetapi kita tidak bertanya pada diri sendiri.. "Sudah cukupkan amalanku??" "Apakah dosaku lebih banyak dari pahalaku??" "Pernahkah aku bersyukur atas segala nikmat dari Mu??" Yaaa kita lupa... Cuba bayangkan kalau kita hidop di negara2 yang sntiasa berperang 24 jam 7 hari seminggu??? Mungkin kita akan cakap "  Nasib baik kita hidop kat Malaysia.. kalau tak.. Oleh itu ingatlah, sentiasa ingat.. bersyukur pada Allah, bukan susah sangat pon,, Syukur Ya Allah, Alhamdulillah. Dan jangan lupe, Macam yang saye tulis kat atas tadi, Solat, Amal Jariah jangan sesekali lupa... >_< <3

Kewajipan bertudung

 

Assalamualaikum. 
Errr tetiba tergerak hati untuk menulis.


Aurat itu amanah Allah yang harus dijaga.
Berpijaknya Farahalina dibumi Malaysia, sudah biasa bila bertudung itu disama ertikan dengan menutup aurat.
Hukumnya wajib.
Tiada pilihan.
Bukan tunggu diberikan hidayah.
Bukan tunggu bila pergi haji.
Bukan tunggu bila dah besar.
Bukan tunggu bila fashion baru muncul.
Sangat tidak.....

Sesungguhnya, suruhan Allah yang satu itu banyak hikmahnya...
Nikmatnya tidak terhingga...
Bertujuan melindungi kita sebagai kaum hawa...
Bukan untuk menyeksa kita dengan kepanasan mahupun kerimasan....

Alhamdulillah kepada yang sudah terbuka hati untuk menjaga auratnya...
Tetapi, 'hati belum terbuka' sangat bukan alasan untuk dengan bangganya memperagakan rambut itu.
Sesungguhnya, sehelai rambut ditatap bukan muhrim kita, 80 tahun azab dineraka.
Rambut kita sehelai kah???

Bukan niat mahu mengaibkan.
Tetapi sekadar memperingatkan diri sendiri, kaum keluarga dan juga kaum hawa sekalian.

Semakin hari kita harus memperbaiki diri sendiri supaya menjadi hamba yang solehah. Insyallah. Amin.
 senyum... x perlu kata ap2
Lately everything seems going smooth as planned..
Betul lah cakap orang kalau kite bersabar InsyaAllah mesti ade penyelesaian bagi setiap masalah kite..
And now I am very sure with everything that I’ve done..
There is no such thing that can be taken easily even eating also need to be learned and experience..
Alhamdulillah 
“If you want to loved you need to be loveable”
Such an inspiration for me though

Huge thanks and hugs for lovely friends who always supported me
May Allah blessed all of you peeppss !!
Thank you ALLAH
:))